5 grunner til at markedsavdelingen bør vurdere HubSpot

Har dere mål om å få maksimale resultater av deres digitale markedsføring? Da er det essensielt å vurdere Inbound marketing og plattformen HubSpot. Dette gjør nemlig mye av jobben for dere.

Digital markedsføring krever mye kompetanse og tar mye tid for de fleste bedrifter. Utviklingen går lynkjapt. Nye kanaler kommer stadig til, sosiale medier forandrer seg fra uke til uke. Vi må forholde oss til native ads, influencers, content marketing, blogging, SEO og SEM etc. Og ikke minst, skomakerens barn, egne nettsider.

Her er 5 grunner til å se mer på HubSpot og Inbound marketing.

1. Velg et byrå som gjør alt for deg


Kapasitet og kompetanse er som nevnt krevende, derfor kan det være smart å bruke en partner som har bred kompetanse.

Hos et byrå får du alt du trenger på ett sted. Du trenger ikke flere leverandører for å dekke dine behov innen reklame, strategi og markedsføring.

Et byrå sitter med kreatører, rådgivere og spesialister som kan alt om digitale kanaler du kanskje mangler kunnskap om. De vet også akkurat hvordan man skal integrere dette i HubSpot. Reklamebyråer er allsidige og har lang erfaring med strategi- og kampanjeutvikling i forskjellige kanaler, derfor vil de kunne optimalisere den digitale markedsføringen og samtidig sørge for en rød tråd i alle andre aktiviteter dere gjør.

Les mer om hvorfor her.

 

2. Tilpasset moderne markedsføring

HubSpot har alle verktøy du trenger i en og samme plattform. Alle som daglig hopper mellom alt fra 5 til 15 forskjellige programvarer og verktøy ser fort fordelene ved dette. Du sparer tid ved å slippe eksport og import av data mellom verktøy og har kun ett brukergrensesnitt å lære deg.

Du sparer tid og penger ved å kutte ut flere ulike abonnement på programvare som skal ta seg av blant annet:

  • Utsendelse av nyhetsbrev
  • Blogg
  • Nettsider og landingssider
  • Analyse, rapportering og målingsverktøy
  • SEO
  • Publisering og overvåking va sosiale medier
  • Chat og support

Alt dette kan dere gjøre rett i HubSpot. Genialt.

 

3. HubSpot integrerer med andre plattformer

HubSpot støtter integrasjon med over 200 forskjellige programvarer og plattformer. Og hver måned legges nye partnere og integrasjons muligheter til. Alt i fra programvare for meldingstjenester, betalingsløsninger, e-post, nyhetsbrev, analyse, sosiale medier, nettside CMS etc.

HubSpot har også et eget CMS for nettsider, men for noen kan det være hensiktsmessig å fortsette å bruke de nettsideplattformene man allerede har investert i. HubSpot kan integreres med populære CMS som WordPress, Magento m.fl.

 

4. Spar tid med automatisering

Repeterende, kjedelige oppgaver kan automatiseres. I HubSpot kan dere automatisere utsendelse av e-post, posting i sosiale medier og andre handlinger som tar mye tid.

Dere kan f.eks:

  • Angi nøyaktig tidspunkt for automatisk publisering av aktiviteter og gi kundene dine godt innhold til rett tid.
  • Automatisere segmentering av kontakter.
  • Få tilsendt statusoppdateringer og lag lister basert på utvalgte handlinger.
  • Få beskjed når leads viser interesse som kan lede til kjøp.
  • Fordele automatiske nye leads til selgere basert på kriterier som størrelse, geografi, bransje og lignende.

Automasjon i HubSpot kan forenkle en rekke arbeidsoppgaver som ellers ville tatt mye tid og arbeid.

Hva er egentlig automatisering?

 

5. Bli god på video-content i HubSpot

 

Aldri før har video blitt brukt mer i markedsføring enn nå. Nesten alle digitale og sosiale kanaler i dag har video og oppmuntrer til utstrakt bruk av både live streaming og video i ulike format. Vi ser det overalt. Og dette trenger ikke koste skjorta. Bruk mobilen eller kanskje dere har utsyr stående bak veggen på et møterom. Ta det frem.

I HubSpot kan du integrere video med nettsider, landingssider, e-post, webinarer mm. Gjennom et samarbeid med Vidyard kan du lagre videoer i plattformen, få statistikk på visninger, administrere tilgang og legge CTA på video.

 

Og så mye mer..

Dette er kun 5 muligheter med HubSpot. Det som gjør at vi så varmt anbefaler denne plattformen for marked og salg er på grunn av alle mulighetene som blir tilgjengelig for dere. Vi kunne listet opp utallig flere nyttige funksjoner i HubSpot, men når alt kommer til alt så er det best å oppleve det selv. 

Har du nå blitt mer interessert i HubSpot og inbound marketing? Ta kontakt så tar vi et møte, viser deg en demo og snakker om hvordan deres bedrift kan benytte dere av plattformen.

Vi snakkes.

 

Få flere kunder med Inbound marketing

Opprettet 08.10.2020, oppdatert 28.04.2021

Bilde av Lasse Stormo
Lasse Stormo
Konsulent
lasse.stormo@oktan.no
3 ting du må ha med i neste års markedsplan

For mange markedssjefer er det nå tiden for å legge opp neste års markedsplan, gjerne med et tilhørende budsjett. Pengesekken er sjelden uendelig og for mange er det markedsavdelingen som får forsyne...

Les mer
Ordlisten - en markedsførers beste venn

Ordlister gir næring til læring, også når det gjelder markedsføring. Vi gir deg derfor en kortversjon av dagens mest brukte uttrykk i markedsføring. Barnebok lærdom for noen, opplysningstid for...

Les mer