Digitale bilag eller magasin er redaksjonelle og interaktive annonseprodukter som kan generere økt trafikk av nye og eksisterende kunder til din nettside og nettbutikk.
De fleste virksomheter og organisasjoner har innsett nødvendigheten av å investere tilstrekkelige midler i brukervennlige og fremtidsrettede hjemmesider/nettbutikker - samt sette av ressurser til løpende oppdateringer både på innhold- og den tekniske siden.
Men en ny og skinnende nettbutikk er alene ofte ikke tilstrekkelig for å skape den ønskede trafikk til, og konverteringsøkningen fra, hjemmesidene. Like avgjørende er en effektiv og kontinuerlig digital markedsføring.
Lønnsomme tiltak
Alternativene innen nettmarkedsføring er mange, og flere anvender gjerne en miks av både nett-/bannerannonser, søkemotormarkedsføring, katalogannonser, annonser på Facebook osv.
Ikke alle disse er like lønnsomme og vil gi return of investment (ROI). Her må enhver virksomhet finne de alternativene som gir mest igjen for investerte penger.
Et digitalt annonsebilag eller digitalt magasin er blant de nyere annonsemuligheter som har vist seg effektive både for økt trafikk og konverteringer. Et digitalt bilag eller magasin er én form for innholdsbasert markedsføring eller content marketing.

Her et eksempel på Escape Travels digitale bilag.
Der vanlige bannerannonser gir begrenset plass og mulighet til å formidle din bedrifts/organisasjons budskap, gir et digitalt bilag mye større handlingsrom. Enten en ønsker flere kunder inn i en fysisk butikk eller nettbutikk, økt salg på en kampanje, flere abonnenter til nyhetsbrevet ditt, eller ganske enkelt fremtidige kunders telefonnummer, er digitale bilag en annonseform som kan skreddersys til nettopp dine konverteringsmål og det bedriften ønsker å oppnå.
Effektiv kommunikasjon
Et digitalt bilag kjennetegnes ved en redaksjonell og innbydende presentasjon av saker ved bruk av tekst, fotos og webfilm - og med direkte funksjonalitet mot sosiale medier, chat, konkurranser, hjemmesider osv.
Digitale bilag er en alternativ og effektiv kommunikasjonsform i forhold til tradisjonell (banner-annonsering). Digitale bilag gir best effekt når leseren finner innholdet nyttig, interessant og relevant. Dette gjøres ved at virksomhetens produkter eller organisasjonens budskap formidles gjennom redaksjonelle saker med vinklinger som trigger leseren og målgruppene.
Et digitalt bilag vil ha flere anvendelsesområder:
Det kan bidra til større fokus på og salg av produkter. Det kan bidra til å fortelle virksomhetens gode og nyttige historier til kunder og samarbeidspartnere. Det vil fungere som trafikkdriver til hjemmeside/webbutikk ved plassering på forsiden av landets nettaviser/nettsteder, eller som bilag til virksomhetens nyhetsbrev, som showcase på messer, presentasjoner osv.

Slik kan digitale magasin eller bilag framstå på landets nettaviser.
Innholdet vil med letthet også kunne gjenbrukes i virksomhetens øvrige kanaler.
Gjenbrukes gjerne
Effekten av et digitalt bilag vil kunne måles gjennom løpende monitorering av trafikk og websalg. Magasinet kan også på en enkel måte omarbeides og oppdateres med nye titler og nye saker og innhold ved kommende kampanjer og produkter som lanseres.
Digitale bilag er også godt egnet for å kommunisere komplekse budskap/produkt, øke kunnskapen og skape inspirasjon og involvering fra kunder, eller bygge virksomhetens posisjon som ekspert på egne produkter og tjenester.
Kontakt oss så viser vi hvordan dette kan bidra til å realisere virksomhetens mål!