Kommunikasjonskonseptet skal først og fremst formulere prosjektets viktigste kvaliteter og være førende for all kommunikasjon mot ulike målgrupper.
Noen ganger, men ikke alltid, har kommunikasjonskonseptet kvaliteter som gjør at man velger å bruke det utad som slagord. Det bør i så fall være lett å huske og lett å forstå for alle interessenter. Men først og fremst må det være sant.
Her er noen eksempler på gode, sanne og effektive kommunikasjonskonsepter:
Litt feriefølelse hele året
Med skjærgården rett utenfor vinduene, vestvendt og solrikt kan NJB by på badeliv, båtliv og slaraffenliv på terrassen. Eller altså – litt feriefølelse hele året.
Orkesterplass til fjorden
Strandhusene på Engersand Havn
I første rekke langs stranden, bare 30 meter fra vannkanten, ligger Strandhusene på Engersand Havn. Med panoramautsikt over Drammensfjorden var det naturlig å referere til de beste plassene nærmest scenen – orkesterplassene.
Et kunstverk i parken
Når byggherre og arkitekt våger å gå nye veier med et bygg som skiller seg ut fra alt annet som er bygget i Drammen sentrum, et bygg med åpenbare arkitektoniske (og dermed kunstneriske) kvaliteter, kom konseptet nærmest av seg selv.
Der byen møter fjorden
Det er bare akkurat slik det er. Glassverktomta ved Drammensfjorden ligger omtrent der sentrum slutter og fjorden begynner. Fremtidige beboere vil få det beste fra begge verdener – by og fjord. Et eksempel på at det enkleste ofte er det beste.
Det grønne nabolaget
Lenge før «grønt» var et begrep for boligområder ble Stadionkvartalet i Mjøndalen presentert med bildelingsordning, solcellepaneler på takene, drivhus og en rekke andre fellestilbud som ingen hadde sett før. Kanskje Norges første «grønne nabolag».
Den hemmelige hagen
Et frodig og trivelig atrium, fullstendig skjermet for innsyn, er hjertet i dette prosjektet mellom gågatene i Drammen sentrum. Du må faktisk bo der for å oppleve den hemmelige hagen.
Stålverket Park
Ekstra bokvaliteter i form av smarte fellesløsninger som bilvaskeplass, elsykkellading, hobbyverksted, grendehus og parsellhager og utendørs treningsapparater representerte noe helt nytt på Hamar da OBOS lanserte Stålverket Park. Ikke bare var det nytt, men i aller høyeste grad også fornuftig.
Les også: Alt du trenger å vite om markedsføring av eiendomsprosjekt