Utnytt egne kanaler til mer synlighet, salg og mersalg gjennom skreddersydd innhold tilpasset dine kunder og målgrupper. Med Oktans nyutviklede innholdspakke viser vi deg hvordan.
Dagens nye måter å bruke nettet og sosiale medier har konsekvenser og stiller nye krav til hvordan bedrifter kommuniserer. Tradisjonell reklame blir ignorert av mange.
Men: Å presentere innhold som folk kan få et ekte forhold til og som de opplever som nyttig, kan være nøkkelen som gir effekt. Da må innholdet distribueres på en effektiv og målrettet måte både gjennom virksomhetens egne kanaler og via sosiale medier.
Bedriftens nettside, nyhetsbrev, firmabloggen, pressemelding, kundemagasin, Facebook, Twitter og Instagram kan være eksempler på slike kanaler.
For mange virksomheter kan dette by på utfordringer:
- Hva er egentlig innhold som engasjerer, og hvordan lager man dette?
- Har vår organisasjon ressurser og personell til å lage slikt innhold?
- Hvordan skal en klare å produsere nok innhold som løpende kan tilbys våre kunder?
Oktan Oslo har årelang erfaring med bedrifts- og kundekommunikasjon, og har nå utviklet en innholdspakke der vi leverer skreddersydd innhold tilpasset deg og din virksomhet.
Dette er innhold som oppleves nyttig, relevant og verdiøkende av dine målgrupper. Slik kan bedriften styrke både kunderelasjoner, bli mer synlig i søkemotorene, og oppnå de (salgs-) mål en har satt seg.
Slikt innhold kan være:
- Artikler og nyttig innhold i deres valgte kanaler
- Innlegg og engasjerende innhold i sosiale medier
- Innholdsbaserte videos til egne kanaler og sosiale medier
For å skreddersy innholdet inneholder pakken derfor både en analysedel og workshop før utvikling av deres innholdsstrategi, og deretter innholdspublisering og drift. I tillegg monitoreres og måles selvsagt effektene av innholdsarbeidet løpende.
Vi kaller dette innholdsmarkedsføring - eller content marketing - og er kommunikasjon som bidrar til at bedriften din vinner publikums tillit.
Høres dette nyttig ut?
Les mer om innholdsmarkedsføring
