Skremmende gode Halloween-kampanjer

Det er snart tid for Halloweenfeiring igjen. Det er delte meninger om denne nye tradisjonen som har kommet for fullt de senere årene, men det er liten tvil om at den er her for å bli.

Enhver dag som skiller seg fra hverdagen egner seg godt til å bruke i markedsføring. Vi har plukket ut noen favoritter nedenfor.

Burger King

McDonalds og Burger King konkurrerer om de samme kundene og i sin marketing går de ofte etter hverandre. For et par år siden lanserte Burger King kampanjen #ScaryClownNight rundt Halloweentider.

Kampanjen bruker en klovn som er svært lik McDonalds maskott, Ronald McDonald.

Payoffen “Come as a clown, eat like a King.” er godt tenkt ut. Burger King fristet med at de første som kom til restauranten utkledd som klovn fikk gratis burger. 

 

CTA last ned ebok 30 tips for å skaffe flere leads

IKEA

En av de beste og skumleste filmene jeg vet er Stanley Kubricks filmatisering av Stephen Kings "The Shining".

Det synes tydeligvis IKEA også da de laget en reklamefilm basert på en av scenene som viser en ung gutt (Danny) som sykler på trehjulssykkelen sin gjennom et IKEA-varehus.

 

Trenger du en oppfrisker så finner du originalscenen her:

GEICO

Det amerikanske forsikringsselskapet GEICO laget denne herlige parodien på skrekkfilmer for noen år siden:

Har du sett noen gode Halloweenkampanjer? Del dem gjerne med oss.

 

Utnytt mulighetene i Instagram stories - gratis guide

Opprettet 27.10.2018, oppdatert 25.02.2020

Bilde av Kristofer Anker
Kristofer Anker
Rådgiver
Reklame og markedsføring i krisetider

Det er underlige tider. Nesten over natten er alt snudd på hodet. Hjemmekontor. Stengte skoler og barnehager. Tomme kjøpesentre. Tonnevis av usikkerhet. Så hvordan skal en stakkars markedsfører...

Les mer
Augmented reality gir avisannonsen nytt liv

Ved bruk av AR-teknologi (Augmented reality), oversatt til norsk utvidet virkelighet har Oktan reklamebyrå i samarbeid med Fly By Media gitt avisannonsen nytt liv og ny aktualitet.

Les mer